Jak rekrutować pracowników z generacji Y i Z?

Właściciele firm usługowych lub produkcyjnych zazwyczaj nie są dobrze przygotowani do skutecznej realizacji procesu rekrutacyjnego. Zwłaszcza, jeżeli rekrutacja w danej firmie to wyłącznie wydarzenie akcyjne. Obecnie na rynek pracy wchodzą przedstawiciele pokolenia Y i Z, wychowanego w rzeczywistości wirtualnej, która stanowi dla nich tę właściwą rzeczywistość. Praca jest dla nich bardzo ważna, ale… wcale nie najważniejsza.

Jak zatrudnić pracownika z generacji Y lub Z?

Jak dowiedzieć się możemy z bloga APC Instytut, osoby z generacji Y i Z podchodzą do swoich obowiązków zadaniowo, często do ich wykonania wykorzystują technologię i Internet (zwłaszcza pokolenie Z). Są kreatywne, elastyczne i, zazwyczaj, dość komunikatywne. A od pracodawcy… oczekują sporo. I chcą się rozwijać.

Jeśli chcesz efektywnie zrekrutować osoby z generacji Y i Z, zatroszcz się o nie. Obecnie żyjemy w świecie, gdzie rynek zdominowali pracownicy, a nie pracodawcy. Właśnie dlatego potencjalni kandydaci coraz większą wagę przywiązują do tego, czy firma w procesie rekrutacyjnym dba o relacje z osobami ubiegającymi się o pracę, a więc czy ogłoszenie o pracę jest przejrzyste i zgodne z faktycznymi oczekiwaniami (zarówno pracodawcy, jak i pracownika), czy informuje o wynikach w terminie i czy atmosfera podczas rozmowy jest pełna wzajemnego szacunku i kultury osobistej.

Na początku zadbaj o publikowane ogłoszenie. Powinno być przejrzyste i jasno informować potencjalnego pracownika, co od niego oczekujesz i – CO OFERUJESZ. Pamiętaj, że nic tak bardzo nie zniechęca kandydatów przeglądających ogłoszenia o pracę, jak brak nazwy pracodawcy (popularne rekrutacje ukryte). Pracownicy szukają na rynku pracy firm, na temat których dostępne są informacje o jakości pracy, procesach rekrutacyjnych czy atmosferze w firmie. Ważna jest także lokalizacja – generacja Y i Z to ludzie, którzy na pewno nie będą dojeżdżali do pracy na drugi koniec dużego miasta. Nie bez znaczenia jest także znajomość marki na rynku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *