Znaczenie lunchu w diecie

Bardzo wiele ludzi rezygnuje z lunchu, niezależnie od tego, czy są to studenci śpieszący się na zajęcia, ludzie próbujący schudnąć, czy też pracownicy próbujący przebić się przez stosy papierów

Bardzo wiele ludzi rezygnuje z lunchu, niezależnie od tego, czy są to studenci śpieszący się na zajęcia, ludzie próbujący schudnąć, czy też pracownicy próbujący przebić się przez stosy papierów (tylko po to, by otrzymać ich jeszcze więcej). Jest to jednak zły nawyk. Obiad jest ważnym posiłkiem w ciągu dnia.

Poza koniecznością zjedzenia zdrowego obiadu, równie ważne jest, aby oderwać się od zajęć, w celu usystematyzowania swoich  myśli, szczególnie jeśli Twoja praca wymaga dużej koncentracji. Jedzenie w regularnych odstępach czasu i jedzenie obiadu jest niezbędne dla zdrowej, zrównoważonej codziennej diety. Jeśli pracujesz w biurze, nie jedz lunchu przy stanowisku pracy. Odejdź od biurka i zrelaksuj się.

Badania sugerują, że aż jedna na cztery osoby jest zbyt zajęta, aby zrobić sobie przerwę na lunch, a jedna na trzy osoby spożywa obiad przy swoim biurku. Przeciętna osoba przeznacza  mniej niż 20 minut dziennie na lunch poza swoim biurkiem. Dlaczego? Według badań, wiele osób pracuje podczas przerwy na lunch, aby zaoszczędzić czas i uniknąć pracy po godzinach; w rzeczywistości przynosi to więcej szkody, niż pożytku.

Jedz lunch, aby zmniejszyć stres

Robienie sobie przerwy na lunch i odżywienie mózgu pokarmem, tlenem i wodą doprowadzi do lepszej pracy po południu, w przeciwieństwie do nieustannego wpatrywania się w ekran komputera. Częste robienie sobie małych przerw jest kluczem do utrzymania mózgu tak aktywnego, jak to tylko możliwe i uniknięcia nagromadzenia stresu w niewielkich ilościach. Jeśli zwykle jesz podczas pracy lub przy biurku, podwyższony poziom stresu prowadzi do zwiększonego poziomu kortyzolu, który pozostawia nagromadzenie tłuszczu w organizmie. Istnieje również większa szansa na przejadanie się, ponieważ rozproszenie uwagi związane z pracą powoduje, że nie uświadamiasz sobie, że jesteś pełny, dopóki nie zjesz za dużo.

Powinieneś traktować lunch jako kolejną aktywność i planować, co chcesz zjeść, ponieważ ma to wpływ na Twoje wyniki przez resztę dnia. Wymieniając szybkie, mało odżywcze dania np. z restauracji typu fast food w porze lunchu na kolorowe i zdrowe alternatywy, możesz znacznie zmienić sposób, w jaki czujesz się po południu i diametralnie zmienić Twoje poziomy energii przez resztę dnia.

Plusy regularnego jedzenia lunchu

Jedzenie jest tym, co daje energię. Obiad podnosi poziom cukru we krwi w środku dnia, dzięki czemu można skupić się na resztę popołudnia. Udowodniono, że ludzie, którzy nie jedzą lunchu, mają tendencję do zwiększania masy ciała, ponieważ przejadają się podczas kolejnych posiłków, najczęściej późno wieczorem, aby zrekompensować sobie lunch. Możesz zaprzyjaźnić się z ludźmi, jadąc razem lunch. Dla dzieci, lunch jest jeszcze ważniejszy, ponieważ podczas posiłku otrzymują witaminy i składniki odżywcze na cały dzień. Jeśli nie dostaną suplementów, których potrzebują ich ciała, ich rozwój umysłowy i fizyczny może ucierpieć. W świecie, w którym wszystko staje się coraz szybsze, ludzie zapominają o tym, aby robić sobie przerwy, ale przerwy nie są stratą czasu. Są niezbędne dla wydajności i zdrowia.

Jak zrobić zdrowy lunch?

Jeśli nie masz pomysłów lub czasu, aby przygotować zbilansowane posiłki, zamów je. Body Chief – dieta pudełkowa – specjalizuje się w przygotowywaniu zdrowych, dietetycznych obiadów na każdy dzień i na każą kieszeń. Wejdź na stronę internetową www.bodychief.pl i zapoznaj się z pysznym menu. Smacznego!

Musisz się zalogować, aby móc komentować Zaloguj