Smaczne i zdrowe morele suszone

Morele cieszą się rosnącym zainteresowaniem konsumentów nie tylko dlatego, że na uwagę zasługuje ich wyjątkowy smak. Ich duże znaczenie wynika też z godnych podkreślenia właściwości prozdrowotnych. Coraz częściej można usłyszeć, że wpływają korzystnie zarówno na poziom ciśnienia, jak i na nasz układ trawienny, chronią organizm przed przedwczesnym starzeniem się, a nawet – pomagają w profilaktyce antynowotworowej.

Wyjątkowy skład moreli

Gdy analizujemy skład moreli, w pierwszej kolejności powinniśmy zwrócić uwagę na wysoką zawartość potasu, pierwiastek ten reguluje bowiem nie tylko ciśnienie krwi, ale również pracę nerek. Po morele mogą jednak sięgać również osoby zmagające się z niedoborami wapnia i żelaza, owoce te są przy tym bogate w fosfor, witaminy z grupy B, witaminę PP oraz w witaminę C. Nie tylko poprawiają trawienie, ale i zapobiegają anemii. Oczywiście, nie można zapominać o tym, że poza licznymi zaletami posiadają przynajmniej jedną dość poważną wadę. Jeśli jesteśmy na diecie, powinniśmy podchodzić do nich z pewną ostrożnością, są bowiem owocami dość kalorycznymi.

Jak spożywać morele?

Osoby, które zawodowo zajmują się żywieniem przypominają, że morele są najsmaczniejsze wtedy, gdy są już dojrzałe. Owszem, w sklepach nie brakuje też owoców, które muszą jeszcze przejść ten proces, dojrzewanie już zerwanych moreli trwa jednak dość długo, a sam owoc traci przez to charakterystyczny dla siebie smak. Jeśli chcemy mieć pewność, że będziemy zadowoleni z zakupu, powinniśmy przyjrzeć się skórce moreli. Jeśli jest ona pomarańczowa lub intensywnie żółta, a do tego posiada charakterystyczny rumieniec, możemy mieć pewność, że dokonaliśmy dobrego zakupu.
Smak nasion moreli różni się w zależności od tego, skąd pochodzą. Jeśli morela rosła w Azji, jej nasiona są słodkie, jeśli jednak w Europie – musimy liczyć się z nieco gorzkawym smakiem. Nasiona tak w jednym, jak i w drugim przypadku, mogą być znakomitą alternatywą dla migdałów, należy je jednak dodawać do potraw z ostrożnością, aby nie zdominowały smaku potrawy.

Jak wybierać morele suszone?

Morele suszone zwracają uwagę nie tylko ze względu na swój doskonały smak, ale również dlatego, że relatywnie łatwo można wejść w ich posiadanie. Podczas ich zakupu warto jednak pamiętać o ostrożności i sięgać przede wszystkim po owoce niesiarkowane. Na opakowaniu nie może pojawić się więc adnotacja o tym, że owoce zawierają siarczany, dwutlenek siarki albo e-220, może się bowiem okazać, że ucierpi na tym nasze zdrowie. Dodatek ten pozwala przedłużać czas, w którym owoce są gotowe do spożycia, nie dzieje się to jednak bez jakichkolwiek strat dla konsumenta. Już sam zapach moreli staje się z tego powodu nienaturalny, a jest to tylko wstęp do poważniejszych problemów. Owoce niesiarkowane zawierają też więcej witamin i składników mineralnych, a osoby wrażliwe nie muszą obawiać się o to, że ich spożycie będzie wywoływało u nich nudności lub bóle głowy. Niesiarkowane suszone modele są droższe od ich siarkowanych odpowiedników, trudno jednak polemizować z osobami uważającymi, że nie powinno się oszczędzać na zdrowiu.

Musisz się zalogować, aby móc komentować Zaloguj