Naturalne odchudzanie z błonnikiem

Błonnik  jest to mieszanka różnorodnych substancji znajdujących się w ścianie komórkowej roślin. Nie jest on trawiony przez człowieka ani wchłaniany przez układ pokarmowy. Jest on bardzo pomocnym składnikiem każdej diety. Jeśli masz problemy z nadwagą czy inne problemy związane ze złym funkcjonowaniem układu trawiennego, bez dwóch zdań to właśnie błonnik jest tym czego szukasz.

W Polsce spożycie błonnika kształtuje się na poziomie 15 g dziennie. Niestety jest to zdecydowanie za mało, gdyż nawet w Afryce spożywa się średnio 60g błonnika na dobę, czego skutkiem jest niska zachorowalność na choroby nowotworowe jelita grubego i odbytu. Błonnik dzieli się na frakcje. Jedną z nich, celulozę, możemy znaleźć w warzywach, owocach i ziarnach zbóż. Pomaga ona w usuwaniu zaparć, ogranicza przyrost masy ciała oraz wypłukuje toksyny i uboczne produkty przemiany materii. Inna frakcja błonnika, ligniny, usuwają nadmiar kwasów żółciowych i cholesterolu pokarmowego, zapobiegają powstawaniu kamieni żółciowych i powstawaniu nowotworów końcowych części układu pokarmowego. Znajdziemy je w ziarnach zbóż. Z kolei rozpuszczalne pektyny, zawarte w owocach, obniżają poziom cholesterolu we krwi i regulują gospodarkę kwasów żółciowych.

blonnik

sxc.hu

 

Błonnik wędruje przez cały przewód pokarmowy w stanie praktycznie niezmienionym. Jednakże wzdłuż całej drogi wchłania wodę, przez co zwiększa objętość masy kałowej i przyspiesza eliminację niestrawionych resztek. Efektem tego jest koniec problemów z regularnym wypróżnianiem się. Regularnie spożywany, stabilizuje także stężenie glukozy we krwi.

Dużo błonnika zawierają w sobie kasze i ryże, a najwięcej – ryż brązowy. Wśród owoców najbardziej bogate w błonnik są bardziej egzotyczne owoce – marakuja i daktyle. Bardzo opłaca się także jeść suszone owoce, a najbardziej suszone śliwki bez pestki. Prawdziwym królestwem błonnika są jednak otręby pszenne, które zawierają w sobie aż 42 g błonnika w 100g produktu!

Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) zaleca spożywanie 20-40 g błonnika dziennie. Jeśli zależy nam na zbiciu wagi w zdrowy sposób, lepiej zarzucić wszelkie tabletki i diety cud, a zainwestować właśnie w produkty bogate w błonnik.

 

 

Kamil

Musisz się zalogować, aby móc komentować Zaloguj