Kaloryczna lista

Tort czekoladowy, pajda chrupiącego chleba, zimne piwo… Nie raz odmawiamy sobie przyjemności na rzecz codziennej diety. Zależy nam na tym, by wyglądać ładnie, a unikanie produktów tego typu tylko temu sprzyja. Zatem co jeść, by w jakiś sposób wynagrodzić sobie tę mękę?

Zdradliwy cukier!

Odpuść sobie wszelkie słodkości, bo to doprowadzi się do zguby i sprawi, że twoja dieta będzie mogła pójść do kosza. Codzienne przyzwyczajenia, takie jak: słodzenie kawy czy herbaty, karmelowy batonik w przerwie podczas pracy od dziś muszą iść w niepamięć! Słodycze są szkodliwe dla twojego organizmu i to one są sprawcą powstającej fałdki na brzuchu. Miód, dżem, domowy kompot- brzmi pysznie, jednak jeśli chodzi o używanie tych produktów, to należy tu postępować rozważnie.

kaloryczne produkty

sxc.hu

Białe pieczywo- NIE!

Świeża bagietka z pewnością jest wspaniała i idealnie pasuje do twarożku na śniadanie. Jednak jeśli chcesz pozbyć się zbędnych kilogramów, białe pieczywo należy zastąpić chlebem z mąki pełnego przemiału, tzw. razowym. Alternatywą może być również pumpernikiel lub pieczywo chrupkie.

Mięso

            Unikaj smażonych, ciężkich, panierowanych kotletów, pulpecików w sosie czy ociekających z tłuszczu ryb. Są smakowite, jednak niezbyt zdrowe, a przede wszystkim kaloryczne. Należy pamiętać, że bardzo bogate w składniki odżywcze są chude wędliny, gotowane mięso czy też egzotyczne frutti di Mare.

Sery?

Podczas stosowania diety wspomagającej nasze odchudzanie niewskazane jest spożywanie nadmiernej ilości śmietany, słodzonych jogurtów owocowych, słodkich serków homogenizowanych oraz bogatych w tłuszcze serków pleśniowych. Zamiast tego doskonałym pomysłem jest robienie domowych jogurtów na bazie owoców własnoręcznie przygotowanych bez dodatku cukru czy też picie niskotłuszczowego mleka.

Alkohol

            Czasami jesteśmy nieświadomi i zdajemy sobie sprawy z tego, że nasze ulubione trunki są tak bogate w puste kalorie. Alkohol sam w sobie zawiera 9kcal na 1ml trunku. Co więcej, jest przyczyną wypłukiwania się mikroelementów i witamin z organizmu. Powoduje również duże odwodnienie, ponieważ aż 1ml alkoholu wypłukuje z organizmu aż 10ml wody. Dlatego też spożywanie nadmiernej ilości alkoholu wiąże się z przytyciem, więc przed kolejnym wypiciem piwa pomyśl o swojej diecie.

Odchudzając się, należy być wytrwałym i cierpliwym, ponieważ efekty nie od razu będą widoczne. Surowe stosowanie się do swoich zasad pozwoli uniknąć ci  tak popularnego efektu jo-jo. Pamiętaj jednak, że rezygnujesz z pewnych tuczących przyjemności, lecz w dzisiejszym świecie istnieje wiele zamienników, których jedzenie będzie naprawdę smaczne. Coraz więcej jest także różnych wymyślnych przepisów bogatych w odżywcze i ekskluzywne produkty. Do dzieła ! 😉

Anna Orechwo

Musisz się zalogować, aby móc komentować Zaloguj