Jak się odżywiać w czasie diety

Dieta u wielu osób kojarzy się z pustym talerzem i rezygnacją z jedzenia wszystkiego, co dobre a niekoniecznie zdrowe. Faktycznie z niektórych elementów pożywienia należy, a nawet trzeba zrezygnować, inne w pewnym stopniu ograniczyć, ale bynajmniej nie chodzi o to, żeby głodować. Dieta przede wszystkim na być różnorodna, a jej podstawowe założenia to:

Umiar

Organizm każdego z nas ma jakieś zapotrzebowanie kaloryczne, uzależnione od wieku, sylwetki i rodzaju wykonywanej pracy. Jeśli w codziennym pożywieniu dostarcza się organizmowi większą ilość kalorii, niż potrzebuje, to ta nadmiarowa ilość zaczyna się odkładać w postaci warstwy tłuszczu. Dlatego też kluczowe jest dostarczenie składników odżywczych w takiej ilości, żeby nie miało się co odkładać, a to po prostu wiąże się z mniejszymi porcjami. Bardzo ważne jest to, żeby wielkości posiłków nie zmieniać nagle, a stopniowo się do tego przyzwyczajać. W przeciwnym wypadku bardzo łatwo przekroczyć granicę głodu, a to może się wiązać z niekontrolowanym podjadaniem, żeby tylko go zaspokoić. Absolutnie nie wchodzi w grę głodówka, którą niestety niektóre osoby praktykują jako metodę do tego, żeby schudnąć. Takie postępowanie w dłuższym okresie czasu może być szkodliwe dla organizmu i spowodować różne problemy. Dlatego też trzeba kontrolować ilość spożywanych posiłków, ale zachowując przy tym pewien rozsądek i nie wpadając w niebezpieczne skrajności. Najbardziej szkodliwe są gwałtowne zmiany, i z tym należy uważać.

Różnorodność

Najważniejszą rolą jedzenia jest dostarczenie organizmowi wszystkich niezbędnych składników odżywczych. Zbilansowana dieta w zasadzie powinna wystarczyć do tego, żeby zachować zdrowie i dobrą formę. Szczególnie istotne jest to w czasie odchudzania, gdyż wiele diet nie do końca prawidłowo podchodzi do tych kwestii. Przede wszystkim trzeba pamiętać o tym, że większość składników pokarmów jest niezbędna do naszego prawidłowego funkcjonowania, i całkowite ich wyeliminowanie może się nawet skończyć poważnymi schorzeniami. Tak sprawa przedstawia się na przykład z tłuszczami. Ze sporej ich części faktycznie trzeba zrezygnować, jednak jest spora grupa tłuszczów niezwykle pożytecznych, i one w diecie powinny się znaleźć. Dlatego też przede wszystkim należy postawić na duże zróżnicowanie zjadanych posiłków, tak żeby znajdowało się w nich wszystko co niezbędne, pamiętając jednocześnie o ilościach. Zdecydowanie należy ograniczyć wszelkie postacie cukru, czy to w formie słodzonych napojów, czy ciastek i przekąsek. W zamian na talerzu powinna się znaleźć większa ilość owoców oraz warzyw.

Zobacz: odchudzonie24.com

Musisz się zalogować, aby móc komentować Zaloguj