Jak rekrutować pracowników z generacji Y i Z?

Właściciele firm usługowych lub produkcyjnych zazwyczaj nie są dobrze przygotowani do skutecznej realizacji procesu rekrutacyjnego. Zwłaszcza, jeżeli rekrutacja w danej firmie to wyłącznie wydarzenie akcyjne. Obecnie na rynek pracy wchodzą przedstawiciele pokolenia Y i Z, wychowanego w rzeczywistości wirtualnej, która stanowi dla nich tę właściwą rzeczywistość. Praca jest dla nich bardzo ważna, ale… wcale nie najważniejsza.

Jak zatrudnić pracownika z generacji Y lub Z?

Jak dowiedzieć się możemy z bloga APC Instytut, osoby z generacji Y i Z podchodzą do swoich obowiązków zadaniowo, często do ich wykonania wykorzystują technologię i Internet (zwłaszcza pokolenie Z). Są kreatywne, elastyczne i, zazwyczaj, dość komunikatywne. A od pracodawcy… oczekują sporo. I chcą się rozwijać.

Jeśli chcesz efektywnie zrekrutować osoby z generacji Y i Z, zatroszcz się o nie. Obecnie żyjemy w świecie, gdzie rynek zdominowali pracownicy, a nie pracodawcy. Właśnie dlatego potencjalni kandydaci coraz większą wagę przywiązują do tego, czy firma w procesie rekrutacyjnym dba o relacje z osobami ubiegającymi się o pracę, a więc czy ogłoszenie o pracę jest przejrzyste i zgodne z faktycznymi oczekiwaniami (zarówno pracodawcy, jak i pracownika), czy informuje o wynikach w terminie i czy atmosfera podczas rozmowy jest pełna wzajemnego szacunku i kultury osobistej.

Na początku zadbaj o publikowane ogłoszenie. Powinno być przejrzyste i jasno informować potencjalnego pracownika, co od niego oczekujesz i – CO OFERUJESZ. Pamiętaj, że nic tak bardzo nie zniechęca kandydatów przeglądających ogłoszenia o pracę, jak brak nazwy pracodawcy (popularne rekrutacje ukryte). Pracownicy szukają na rynku pracy firm, na temat których dostępne są informacje o jakości pracy, procesach rekrutacyjnych czy atmosferze w firmie. Ważna jest także lokalizacja – generacja Y i Z to ludzie, którzy na pewno nie będą dojeżdżali do pracy na drugi koniec dużego miasta. Nie bez znaczenia jest także znajomość marki na rynku.

Musisz się zalogować, aby móc komentować Zaloguj