Jak dobrze przygotować się do sezonu narciarskiego?

Pasjonaci sportów zimowych zaczynają sezon. Narty to idealna szansa na pozbycie się zbędnych kilogramów. W ciągu godziny możemy spalić nawet 510 kalorii. Zanim pojawimy się na stoku, dobrze popracować nad kondycją. Od czego zacząć?

Pierwszym krokiem powinno być sprawdzenie zakresu ruchu i ustalenie indywidualnego programu treningowego – radzi Kamil Komosa z klubu sportowego Total Fitness. Pamiętaj, że amatorska jazda na nartach jest sportem bardziej wytrzymałościowym niż siłowym. Marsz na bieżni, marszobiegi, jazda na rowerze (stacjonarnym), aerobik będą dobrym wstępem do treningu wzmacniającego poszczególne grupy mięśni. Co dalej? Kluczowe są mięśnie uda: czworogłowy (mięsień prosty) i mięśnie pośladkowe. Nacisk na różne warianty przysiadów i wykroków to program obowiązkowy. Przygotowując się do wyjazdu, można wykonać serię ćwiczeń, które spowodują wzrost napięcia i długości mięśni najintensywniej pracujących podczas zjadów.  Mogą to być np. bieg „z góry”, podskoki do głębokiego przysiadu, przeskoki przez przeszkodę do przysiadu, zeskoki z wysokości.

Jak zacząć?

Jeśli z różnych powodów Twoja aktywność fizyczna stała w ostatnich miesiącach pod znakiem zapytania, zacznij od programu podstawowego. Można stosować się do reguły: „3 x 30 x 130”. Jak ją odczytać? Ćwiczyć powinno się przynajmniej 3 razy w tygodniu, trening powinien trwać minimum 30 minut z intensywnością, która powoduje przyrost skurczów serca do ok. 130 sk./min. Program kardio i zaprzyjaźnienie się z bieżnią to elementy obowiązkowe. Proste! Prawda?

Co dalej?

Jeśli lekcje z aktywności fizycznej w 2017 roku zostały odrobione, przed rozpoczęciem sezonu warto popracować nad przywróceniem właściwego wzorca ruchowego. Najlepsze efekty da praca na ćwiczeniach wielostawowych i skonfrontowanie się z niestabilnym podłożem – jednym z lepszych „trenerów równowagi” jest piłka bosu.

Jeśli masz mało czasu, a zależy Ci na maksymalizacji efektów, skorzystaj z porad trenera personalnego i odwiedź nasze kluby na Woli, Wilanowie, Gocławiu, Ochocie, Ursynowie, Białołęce i Grochowie. Sieć Total Fitness posiada także nowoczesną siłownię w Radomiu.

Do zobaczenia na sali treningowej.

Więcej informacji można znaleźć na: https://www.totalfitness.com.pl

Jesteśmy również w mediach społecznościowych:

FB: www.facebook.com/totalfitnessclub

Instagram: www.instagram.com/totalfitness.gym

Musisz się zalogować, aby móc komentować Zaloguj