Dieta South Beach

South Beach nazywana jest także dietą Plaż Południa. Wymyślił ją amerykański kardiolog, dr Arthur Agatson. Generalnie South Beach można uznać nie tyle jako dietę, ale sposób odżywiania przez całe życie. Tu ciekawostka: były prezydent USA Bill Clinton  wypróbował dietę i był zadowolony z jej efektów.

Głównym założeniem nie jest ograniczenie spożywania posiłków, lecz wyeliminowanie z diety złych węglowodanów i tłuszczów nasyconych, na rzecz pokarmów, które zawierają białka, węglowodany złożone oraz tłuszcze nienasycone.

W South Beach nie trzeba męczyć się z liczeniem kalorii, precyzyjnie odmierzać porcji przeznaczonych na dany moment, lecz je się po prostu zalecane produkty. Dieta podzielona jest na trzy fazy.

1 faza – trwa dwa tygodnie. Wymaga najwięcej dyscypliny i wysiłku. W tym czasie odchodzą w zapomnienie złe nawyki żywieniowe, rezygnuje się ze słodyczy, owoców, warzyw, pieczywa, ziemniaków. Spożywamy pokarmy, które nie podnoszą albo w niewielkim stopniu poziom glukozy we krwi po ich spożyciu. Nie można pić napojów zawierających kofeinę, czyli kawy, coca-coli, nawet herbaty! Stąd efektem pierwszej fazy może być zmęczenie, niedobór wapnia. Ale…. Można schudnąć wtedy nawet 6 kg!

Dieta South Beach

sxc.hu

 

2 faza- jest już mniej restrykcyjna i dłuższa. Każdy dostosowuje jej czas do potrzeb organizmu. Pojawić się już mogą takie produkty, jak owoce, płatki, razowe pieczywo, gorzka czekolada. Zawierają one zdecydowanie większą ilość węglowodanów. Ważna jest jednak wnikliwa obserwacja jak wpływają one na nasz organizm. Zauważany jest spadek wagi, jednak wolniejszy niż w pierwszym etapie. W momencie osiągnięcia wymarzonej wagi, powinniśmy zakończyć fazę drugą.

3 faza – tutaj chodzi właściwie już o utrzymanie wagi. Faza ta nie jest już dietą, tylko zdrowym sposobem odżywiania, na całe życie. Produkty zakazane w naszym słowniku nie istnieją, gdyż jemy to, na co mamy ochotę. Należy pamiętać o tym, aby większość produktów miała niski indeks glikemiczny (niska zawartość glukozy w produkcie).

Jedną z głównych zalet tej diety jest bezpieczeństwo stosowania oraz korzystny wpływ na zdrowie. Pozbyć się można zbędnych kilogramów jedząc smaczne, pożywne dania. Ponadto nie ma ryzyka wystąpienia efektu jojo. Dieta została przygotowana z myślą o zapobieganiu chorób serca, zawałów, cukrzycy u otyłych osób i dodatkowo pomagać miała zrzucic kilka kilogramów. Tak też się stało. Jednak istnieją przeciwwskazania do rozpoczęcia diety. Otóż osoby z hipoglikemią (obniżonym poziomem cukru we krwi) nie powinny praktykować South Beach, chorzy na cukrzycę bezwzględnie powinny udać się do lekarza i skonsultować się z nim w związku ze spadkiem glukozy we krwi, a osoby z wysokim poziomem cholesterolu we krwi muszą bardzo uważać na spożycie jajek, których w menu jest dużo i zastąpić je np. rybami lub drobiem.

South Beach bynajmniej nie kojarzy się z katorgami, głodówkami, czy niewykonalnymi zaleceniami żywieniowymi. Ten fakt zdecydowanie uatrakcyjnia dietę Plaż Południa. Sylwetkę szczupła i piękną możesz mieć także i Ty. Spróbuj!

 

Katarzyna Król

Musisz się zalogować, aby móc komentować Zaloguj