Dieta 1000 kalorii

2500-3000 kalorii dziennie – to dawka potrzebna organizmowi zdrowego człowieka, aby prawidłowo funkcjonował i rozwijał się.

Dieta 1000 kalorii dostarcza prawie 3 razy mniej niż to wynika z potrzeb organizmu. W czasie praktykowania owej metody należy zapewnić przede wszystkim odpowiednią ilość witamin i składników mineralnych, nie przekraczając tym samym magicznej granicy 1000 kalorii.

Dieta składa się z pięciu posiłków: śniadanie, drugie śniadanie, obiad, podwieczorek i kolacja. Każda pora na jedzenie ma przypisaną, określoną ilość kalorii, kolejno: 200, 150, 350, 100 i 200 kalorii. Taki podział ma za zadanie zapewnić przerwy pomiędzy poszczególnymi posiłkami. Statystycznie przerwa między posiłkami powinna być trzygodzinna. W międzyczasie najlepiej pić wodę mineralną niegazowaną, gdyż nawilża organizm i skórę oraz zmniejsza uczucie głodu.

dieta

sxc.hu

Przy tworzeniu posiłków, powinniśmy kierować się tabelą z opisanymi kaloriami dla każdego z produktów. W ten sposób mamy kontrolę nad tym, co zjemy. Licząc kalorie, możemy dobierać swobodnie produkty, które lubimy. A co to za produkty? Spożywać należy produkty o zmniejszonej zawartości energetycznej. Niewskazana jest tutaj rezygnacja z węglowodanów, białek, tłuszczy, zwyczajnie jemy ich mniej. W diecie zalecane jest jedzenie warzyw i owoców, duży nacisk kładzie się na ryby, mięso drobiowe. Wśród warzyw mamy duże pole manewru, ale przede wszystkim w naszym menu występują: pomidor, sałata, marchew, cukinia, papryka, cebula, ogórek, zielony groszek, kukurydza. Z owoców, to pomarańcze na sok, który towarzyszy nam, jako napój dzienny, truskawki, jabłko, cytryna, kiwi, ananas i grejpfrut. Zasadniczo, jeść należy potrawy, które zawierają owoce, warzywa, zboża, mleko, oleje i tłuszcze. Porcje spożywanych produktów są niewielkie. Na koniec każdego dnia, osoba będąca na diecie powinna spożyć 1000 kcal lub mniej. W diecie tysiąca kalorii, stawia się na odżywcze produkty spożywcze, podczas gdy dodatki do żywności takie jak cukier oraz sól są ograniczane.
Wyniki tej diety są widoczne już po tygodniu. Okres stosowania diety nie powinien przekraczać jednego miesiąca. Następnie w celu uniknięcia efektu jo-jo, należy zastosować dietę 1200 kalorii i 1500 kalorii. Pozwoli to na utrzymanie pożądanej sylwetki przez dłuższy okres czasu. Do tego na stałe w grafiku, należy wpisać ruch fizyczny oraz ograniczyć spożywanie słodyczy. Jak, dotąd to chyba, jedna z najlepszych i bardzo skutecznych diet.

Dieta jednak wymaga od nas samodyscypliny i systematyczności. W początkowej fazie nie powinniśmy się za bardzo cieszyć z utraty wagi, ponieważ to nie jest jeszcze właściwe spalanie tkanki tłuszczowej, a jedynie pozbycie się wody przez organizm. Dopiero, w drugim tygodniu zaczyna się proces utraty masy ciała. Ważne jest, aby być aktywnym w czasie stosowania diety i wesprzeć te działania dodatkowo ćwiczeniami.

Ponadto dieta nie jest przeznaczona dla ludzi, którzy są dużych rozmiarów. Jest natomiast odpowiednia dla osób, które są mniejszych rozmiarów. Podczas diety 1000 kalorii zaleca się spożywanie suplementów witamin, ponieważ każda dieta może powodować zubożenie ważnych składników odżywczych w naszym organizmie. Jak w przypadku każdej innej diety, ważnym aspektem dla osób zastanawiających się nad jej zastosowaniem jest wcześniejsza konsultacja z lekarzem. W ten sposób unikniemy, nieoczekiwanych problemów zdrowotnych, które mogą wyniknąć ze stosowania ścisłej diety.  Należy pamiętać również, że dieta 1000 kalorii zawiera szczegółowe pożywne produkty spożywcze i każda osoba, która próbuje samodzielnie wymyślać swój niezależny plan 1000 kcal dziennie może wywołać negatywne konsekwencje.

A oto fragment „ściągawki”, czyli tabeli kalorycznej, której przestrzegać musi osoba stosująca opisywaną dietę.

Nazwa Białko Tłuszcz Węglowo. KCal Tł. nasyc. Tł. nienas.
Agrest 0,8 0,2 11,8 41 0,1 0,1
Ananas 0,4 0,2 13,6 54 0,1 0,1
Ananas, plastry w syropie 0,4 0,1 21 84 0,01 0,01
Ananasy, dżem niskosłodzony 0,2 0,1 38,6 157 0,01 0,04
Arbuz 0,6 0,1 8,4 36 0,01 0,01
Awokado 2 15,3 7,4 160 1,8 12,8

 

Aby skutecznie stosować dietę 1000 kalorii, powinniśmy podszkolić się w wartościach kalorycznych poszczególnych produktów spożywczych – jest to konieczne – na tym opiera się fenomen diety.

Powodzenia!!!

 

Katarzyna Król

Musisz się zalogować, aby móc komentować Zaloguj