Czego potrzebują włosy, aby lśnić pięknem?

Zadbane włosy to ważny element wizerunku. Nie chodzi o to, by były długie, ale przede wszystkim zdrowe, gładkie, błyszczące, krótko mówiąc: piękne.

Włosy długie, ale zniszczone, wyraźnie osłabione, o postrzępionych końcówkach, nie robią na nikim wrażenia. Aby tego uniknąć, z pomocą przychodzą witaminy na włosy.

Kosmetyki to za mało

Nikt już chyba nie wierzy w reklamy szamponów i odżywek, obiecujące cudowną regenerację struktury włosa, i przywrócenie fryzurze pięknego wyglądu jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. Od dawna wiadome jest, że aby zapewnić swoim włosom piękny wygląd, trzeba dbać o nie nie tylko z zewnątrz, ale i od wewnątrz. Właściwa pielęgnacja włosów to jedynie połowa sukcesu. Aby zdrowo rosnąć i zachowywać odporność na wpływ szkodliwych czynników zewnętrznych, włosy potrzebują witamin, spośród których jedną z najważniejszych jest biotyna na włosy.

Dostarczane organizmowi, wraz z pożywieniem witaminy na włosy, zapewnią, że będą one grube, zdrowe i mocne. Odpowiednia, bogata w witaminy, takie jak na przykład biotyna, dieta zapewni włosom szybki wzrost i sprawi, że ich fizjologiczny skład biochemiczny będzie prawidłowy.

Witaminy na włosy ranking

Aby zdrowo rosnąć, włosy potrzebują wielu różnych witamin i mikroelementów. Należą do nich witaminy A, E, F, C, H – czyli biotyna, oraz inne witaminy z grupy B. Jeśli chodzi o mikroelementy, najbardziej istotne dla włosów są cynk, żelazo i miedź. Substancje te odpowiadają za utrzymanie w dobrej kondycji najważniejszych cech włosów. Jak działają poszczególne witaminy na włosy?

– Witamina A, zwana retinolem, odpowiada za prawidłowy przebieg metabolizmu komórek rogowego nabłonka skóry, w tym zrogowaciałych komórek macierzy włosa. Retinol zatem odgrywa ważną rolę we wzmacnianiu włosów.

– Witaminy z grupy B są istotne w przebiegu procesów wzrostu włosów. Zapewniają też włosom ochronę przed chorobami i szkodliwym wpływem czynników zewnętrznych.

– Szczególną witaminą z grupy B jest biotyna (witamina H, witamina B7). Biotyna na włosy ma oddziaływanie szczególnie ważne. Jako związek zawierający siarkę, biotyna wchodzi w skład keratyny, czyli głównego budulca włosów.

– Witamina E ma wpływ na połysk i gładkość włosów, pomaga je też chronić przed działaniem wolnych rodników.

– Aby w organizmie w sposób prawidłowy przebiegała synteza kolagenu, również mającego duże znaczenie dla wyglądu i kondycji włosów, niezbędna jest witamina C.

– Witamina F, jako zespół nienasyconych kwasów tłuszczowych, niezbędna jest we wszystkich komórkach organizmu, w tym także w tych włosowych. Wykazuje działanie ochronne i stymulujące.

W jakich produktach spożywczych można znaleźć witaminy na włosy?

Ze względu na to, że dla prawidłowego wzorstu włosy potrzebują wielu różnych witamin, ich źródeł szukać należy też w zróżnicowanych produktach spożywczych. W witaminę A bogate są takie elementy diety jak: jaja, wątróbka, nabiał, marchew, pomidory. Wiele witamin z grupy B występuje w ziarnach słonecznika, brokułach, a także w mięsie drobiowym. Witaminę E znaleźć można na przykład w migdałach, oleju sojowym oraz w zbożach. Bogate w witaminę C są oczywiście cytrusy, cebula czy owoce kiwi. Witamina H to składnik orzechów włoskich i ziemnych, soji, występuje też w wątróbce, szpinaku, marchwi. Za dostarczenie włosom wszelkich potrzebnych witamin odpowiada więc zróżnicowana dieta. Nie sposób jest sprawdzić, czy wraz z pożywieniem zapewniamy włosom wszystko to, czego im potrzeba. Dlatego, jeśli włosy wykazują objawy osłabienia, można sięgnąć po któryś ze specyfików witaminowych na włosy, dostępnych na rynku. Takie zbilansowane, zawierające wszelkie niezbędne witaminy na włosy, jak i mikroelementy, preparaty, występują nie tylko w formie tabletek, ale też na przykład jako misie na zdrowe włosy. Troska o dostarczenie włosom wszystkiego, czego potrzebują, z pewnością zaprocentuje ich pięknym wyglądem.

Musisz się zalogować, aby móc komentować Zaloguj