4 tanie superfoods na wiosnę

Chcesz zacząć zdrowiej się odżywiać, ale zupełnie nie wiesz, jak się do tego zabrać? Najlepiej zmiany wprowadzać powoli i z rozmysłem. Możesz zapoczątkować je, wprowadzając do diety te zdrowe i tanie produkty, które wiosną są łatwo dostępne.
Aby zmienić nawyki żywieniowe, nie musisz od razu stawiać na głowie wszystkich swoich dotychczasowych przyzwyczajeń. Wystarczy, że stopniowo zaczniesz zastępować niezdrowe produkty ich zdrowszymi odpowiednikami. Postaw na pełnoziarniste pieczywo, ryżem i kaszami zastąp dania mączne. Jedz dużo warzyw, owoców i unikaj głęboko smażonych potraw. Dodatkowo, do diety włącz te 4 produkty.

Tłuste ryby

To nieocenione źródło nienasyconych kwasów tłuszczowych. Te substancje pozytywnie wpływają na układ krążenia (obniżają poziom cholesterolu, obniżają ciśnienie krwi, chronią przed miażdżycą), a także są niezbędne do prawidłowego rozwoju układu nerwowego i odpornościowego. Udowodniono także, że spożywanie tłustych ryb może pomóc podczas odchudzania czy zapobiec występowaniu schorzeń takich, jak na przykład zespół suchego oka. To dzięki zawartości witaminy A, D, jodu, selenu wapnia i fosforu ryby są uważane za superfoods. Jakie gatunki wybierać? Dobrym pomysłem będzie łosoś, makrela, szprot i śledź.

Brokuły

Brokuły są tanie i dostępne w sklepach przez okrągły rok. Jednak to właśnie w czasie wiosennym i letnim mają one najwięcej łatwo przyswajalnych wartości odżywczych. Zawarte w nich substancje pomagają chronić przed rakiem, anemią, wrzodami żołądka czy chorobami takimi, jak zespół suchego oka. To dzięki zawartości potasu świetnie wpływają na układ krwionośny, a dzięki przeciwutleniaczom mają działanie przeciwnowotworowe. Są także doskonałym źródłem witaminy C, A, luteiny, kwasu foliowego, witaminy K i fosforu. Te składniki  brokułów dobrze wpływają na widzenie, zdrowie stawów i ścięgien.

Truskawki


Już za chwilę zacznie się sezon na te przepyszne, czerwone owoce. Są one nie tylko doskonałym dodatkiem do ciast, deserów, naleśników oraz koktajli. Substancje w nich zawarte doskonale działają na wzrok, serce, wątrobę, nerki, skórę i włosy. Zawierają witaminy C, A, E oraz witaminy z gruby B: B1, B2, B3 oraz B6. W sezonie można bezkarnie zajadać się tymi pysznymi owocami, gdyż mają niski indeks glikemiczny i są niskokaloryczne. Poza sezonem możesz sięgnąć po mrożonki lub inne czerwone i fioletowe owoce – na przykład porzeczki, maliny, jagody. Udowodniono, że i one mają doskonały wpływ na wzrok, przeciwdziałają starzeniu, dobrze działają na układ krwionośny i pomagają w odchudzaniu.

Marchewka

To jedno z najłatwiej dostępnych warzyw. Znajdziesz je w sklepach przez okrągły rok, ale właśnie na wiosnę marchewka jest najsłodsza i ma najwięcej składników odżywczych. Najważniejszą witaminą, w którą jest bogata, jest witamina A – odpowiadająca za dobry wzrok, wzmacnia odporność i działa przeciwnowotworowo, a także pomaga uzyskać piękną opaleniznę w czasie lata.

Musisz się zalogować, aby móc komentować Zaloguj